čtvrtek 11. prosince 2008

symbol ďábel

Při práci se sny, když už si myslíme, že začínáme rozumět svým snům, tak se dostaví podobný pocit, jako když se učíte cizí jazyk. Zjistíte, že teď už můžete mluvit a rozumíte, ale nejste rodilý mluvčí. Občas vám unikají nějaké souvislosti a čas od času spíš hádáte, co to asi znamená.
Jazyk snů je už snad jediný společný jazyk všech národů.
Spoléhám na to, že díky jeho symbolům si můžeme rozumět v různých částech zeměkoule. Vypozorovala jsem takovou jemnou symbolickou hříčku, že když už se vám léta letoucí zdá o nějakém symbolu a vy ho zvědomíte a energeticky vybijete, tak se objeví nový symbol a začínáte znovu.
Např. zdá se vám několik let mnoho verzí snů o autě a vy jste pracovali s tím, že auto je symbol vašeho života a postupně váš běžný život zpracováváte, přehodnocujete, narovnáváte, žijete a odkrýváte... tak najednou po pár letech začne váš život být takový, jak jste si ho postupně zvědomila. Víte, kde je vaše místo v něm, jste s ním srovnaná, daří se vám ho žít a být s ním v harmonii.
Pak příde nový symbol a bác je tady ďábel. Doslova. Mé sny začali být velmi jemné a záhadné, plné skřítků líbajících černou lunu, nebo svatých otců a nádherných zahrad.... V mém snu se ale tento týden po prvé objevil symbol ďábla. Vypadal lidsky, ale byl to ďábel, měl velmi zrohovatělou kůži, byl hrozivě temný a jeho zuby, ano zuby, byli ďábelské. Ty ho prozrazovali. Ve středověku bych asi běžela do kostela a pán farář by možná celý neklidný pojal podezření, že mě posedl špatný duch nebo samotný Lucifer.
Ale jsem cantadora. Tak hned ráno jsem si sedla a s hlubokou úctou ke snu a s velkou vážností jsem ho začala analyzovat.
Nejdůležitější se mi zdál ten moment, že jsem symbol ďábla ještě nikdy ve svých snech neviděla. Zeptala jsem se: "Vím jaký důvod má moje nevědomí mi poslat tak důrazný a emočně nabitý symbol? Co se děje v mém životě?"
Poslední rok se snažím pomáhat lidem jak v práci, tak i v osobním životě a myslím, že moji rodiče by na mně byli pyšní. A hups.... už je to tady! Co můj ďábel ve snu symbolizuje? Jako milá a způsobná holčička jsem na slovo věřila rodičovské hrozbě, že musím být velmi milá a hodná, jinak si mně odnese čert. Pohádky typu Čert a Káča mně jenom utvrzovali v tom, že musím žít a starat se o blaho ostatních, abych neskončila v pekle.
Symbol ďábla mi odkrývá, jak jsem přerostla všechny rodičovské příkazy a zákazy a pustila se na dobrodružnou cestu sebepoznání. Navzdory rodičovským zákazům odhaluji své potlačené části. Ano, není to procházka růžovým sadem. Být celým člověkem znamená postavit se tváří v tvář i ďáblovi v nás, který nás svádí a láká..... co to může být?
Pýcha, arogance, lež, závist, lakota, osamělost, odsouzení, pohrdání, krutost? I teď při psaní mi není dobře, co všechno se skrývá za jedním symbolem. Ale až když se tomu postavíme tváří v tvář, porozumíme sobě. Jenom tak můžu otevřít své srdce bolesti ostatních a pochopit ji.
A že se to nehodí teď o Vánocích? Vědět o něm je důležité, zvlášť, když se objevil ve snu. Je to archetyp. Nezavírám před ním oči, ani mu nesloužím. Dobrou noc a ať se vám zdají dobré sny. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat