úterý 24. února 2009

snění je mystický zdroj reality 2.


Koncem roku 2008 jsem psala o knížce Techniky snění v bdělém stavu od Arnolda Mindella. Není to zrovna kniha pro začátečníky, která by člověka inspirovala k práci se sny.

Sám Mindell ušel kus cesty od jednoduššího vidění snů a přešel obrazně řečeno od mechaniky ke kvantové fyzice vidění snů - od výkladu snů k 24 hodinovému bdělému snění.

Čtu tuto knihu skoro jako slabikář, pomalu, procvičuji si stránky a někdy se mi dál ani nechce nebo nemůžu... jak se říká: moje hlava nebere. Stejně jako když jsem v abecedě došla k písmenu F a bylo tak pokroucené a mátl mně ten pohyb malého uzlu, který zavázal písmenku f nožičku. Až když jsem to zvládla, tak jsem mohla jít dál.

Teď se nořím do práce nad níže uvedenou pasáží a pocity jako při písmenku F jsou tady. A navíc vnímám, že můj pohled na život toto pozmění a já už nebudu stejná jako dřív. Je to, jako když zjistíte, že země je koule, tak země už nebude placatá i když pořád chodíte po rovině. V mysli už vidíte tu země-kouli a a ne placku, na kterou se dívají vaše oči.

A tady je ta pasáž:
...." Práce se signály, jevy a částmi zjevné reality je v psychologii a fyzice užitečná, avšak, když budeme zaměřeni pouze na části, mnoho události zůstane zahaleno tajemstvím. Například synchronicitu nelze snadno rozbít na jednotlivé části. Když probíhá několik jevů současně, můžeme například říci, kdo na koho myslel jako první? Byli jste to vy, kdo první myslel na mne, nebo jsem to byl já, kdo myslel první na vás? Jedním z důvodů nedorozumění je to, že pojmy "já" a "ty" jsou postoje zjevné reality. Právě tak, jako jsou ve zjevné realitě "já" a "ty" pouhým přiblížením ke smyslové zkušenosti, rozpadá se v kvantově fyzice koncepce částí a částic.

Na subatomární úrovně je znám Bellův postulát, kdy teorie částic selhává. Bylo zjištěno, že jedna elementární částice se spojí se svým dvojčetem bez ohledu na to, kde právě se v prostoru a čase vyskytují. K jejich vzájemnému spojení dochází bez ohledu na místo a čas jejich výskytu.

Stejně tak, synchronicita, současný průběh několika dějů, spojuje objekty, jako jsem třeba já a vy, ve Snění, ve smyslové, nelokální říši. Lidé, kteří vůči sobě mají vztah, jsou spojeni stále, za všech okolností, v dobrém i ve zlém! Všechny věci jsou spojeny, jen si toho nejsme vždy vědomi."....

Takže naše práce se sny probíhá ve smyslové, nelokální říši a zároveň jsme v místnosti v Maitrei.

Tak toto mi mimo jiné říká kniha A. Mindella. Tak ahoj

Žádné komentáře:

Okomentovat