sobota 21. března 2009

kód Navajo, jazyk HTML a sny


Absolvovala jsem tento týden kurz programování v jazyce HTML. Byl to úvodní kurz, i když náš učitel byl velmi zapálený a vysvětloval nám věci velmi dobře, jěště to dlouho umět nebudu.
Já pracuji se sny taky v nějakém jazyce, který pracuje se symboly jako html jazyk s tegy - znaky. Jazyk html mě překvapil tím, kolik je v něm kódů, které mají i symbolický význam např. křížek a pak šest stejných číselných znaků nám vytvoří šedivou barvu.

O nudných lidech říkáme, že jsou šedivý, jakoby se skládali jenom z jednoho kódu... Stačí změnit jedno číslo a bude z toho jiná barva.... stačí něco v sobě změnit a ožijeme, zabarvíme se.
Nebo ta logičnost, jak psát příkazy; nejdřív musíte napsat cíl, který požadujeme v jazyce html a pak napíšeme cestu, jak se k cíli dostaneme. Hned se mi propojilo, jak na to v běžném životě zapomínáme a jenom se točíme jako veverky v kleci, bez cíle a v slepé uličce.

(Moudrý taoista se mi teď smějě, že blouzním, protože cílem je TAO - prázdno.)

Přiznávám, že jsem se ponořila do programování a objevila jeho krásu, stejně jako při práci se sny jsem nejvíc vyrovnaná při pochopení každého symbolu a smyslu snu.

S HTML se naučíme programovat webové stránky.
Při snové analýze se naučíme přesněji vnímat sama sebe - svoji webovou stránku.
Minulou neděli jsem se dívala na videu na film Kód Navajo. V druhé světové válce až kód Navajo, převzatý z jazyka kmene indiánů Navajo, odolal schopnostem japonských vojáků, kterým se dařilo rozkódovat všechny šifry. Američani měli proto strategické problémy. Herec Nicolas Cage si zahrál hrdinu, který měl za úkol chránit indiána, který znal kód Navajo. Při práci se sny představujeme obě strany - nepřátele, kteří se snaží rozluštit kód snu, zaútočit na naši Personu. Zároveň jsme i ochránci svého snového jazyka. Protože sen je naše velké tajemství, které nesmíme vydat do rukou žádného nepřítele, chrání totiž naši duši.

S personou pracovat musíme, přizpůsobit ji potřebám společnosti a vlastním cílům. Duše si ale zasluhuje ochranu a uctivé zacházení. Ve filmu jsem viděla mnoho analogií s tím, jak se dívat na sen. Je to svým způsobem taky kód Navajo.
Takto se mi během jednoho týdne propojili sny, film a počítačový kurz: kód Navajo, jazyk HTML a snový jazyk. A jak se daří vám? Cantadora

1 komentář:

  1. Gratuluju, úžasný příspěvěk, to by byl úvod ke knize!!!

    OdpovědětVymazat