pátek 4. prosince 2009

adventní neděle




Ležím, skolila mně taky viróza, nevím jaká, ale jsem slabá a ne-mocná. Poslední tři týdny jsem neměla minutu pro sebe, v jednom kole jsem něco řešila, na něco odpovídala, zařizovala, poslouchala jiné a pracovala a zapomněla na sebe. Nic šlechetného jsem v tom neshledala, naopak cítila jsem, jak mě ta práce vysiluje. Vychýlila jsem se z rovnováhy. TAO bylo pryč.
Jak říká tao:
"Pravdivá slova neznějí hezky; hezká slova neznějí pravdivě. Dovedný člověk nebývá výřečný; výřečný člověk nebývá dovedný. Vědoucí člověk není učený; učený není vědoucí.

Moudrý člověk si nic neponechává jen pro sebe. Čím víc dělá pro jiné, tím víc má ze života; čím víc dává jiným, tím víc má pro sebe.

Tao nebes všemu prospívá, a přitom ničemu neškodí; tao moudrého člověka znamená konat, a přitom neusilovat." Tao-te-ťing


Celá má činnost bylo jedno obrovské snažení, ale nebylo v tom konání. Dělala jsem to, co mi ostatní přikázali, snažila pro ostatní a zapomněla, že v tom není konání.


Ne-moc těla odkryla můj omyl, snažení ustalo a vrací se konání.

Tuto adventní neděli věnuji právě poselství toho, jak zůstat v konání a zanechat snažení. Já můžu dávat jenom to, co vychází ze mně. A nedávat to, co si přejí jiní, aby ze mě vycházelo.

Přeji všem snícím hodně lásky a radosti, aby si užívali svého konání. Cantadora




P.S. Slíbila jsem, že napíšu o archetypu Muže a už se to blíží, téma dozrálo. Další článek je určen všem snícím, kteří se ve snech potkávají s archetypem vlastního Já - muže, starce, mladíka, lotra, černokněžníka, tuláka, lovce, podvodníka, hrdiny, otce.... čtení o mužských aspektech nejenom pro muže.


Žádné komentáře:

Okomentovat