čtvrtek 10. prosince 2009

Laskavý příběh vánočních hrůz


Chřipka má jednu pozitivní stránku. Ustoupili horečky, ale pořád ležím, protože mi není dobře. A tak můžu číst. A to je slast, kterou, když jsem zdravá, nestíhám... není ČAS na tyto krásné věci.

Vybrala jsem si na čtení knihu, na kterou jsem četla dobrou recenzi a je aktuální. Napsal ji Christopher Moore a jmenuje se Nejhloupější anděl.
Podtitul: Laskavý příběh vánočních hrůz.

Vybrala jsem malou ochutnávku:
"Život je svinská záležitost. Kéž by každý kousek skládačky zapadl na své místo, každé slovo bylo vlídné, každá nehoda končila šťastně - ale tak tomu není. Život je svinská záležitost. A lidi všeobecně jsou svině. Letos se Vánoční večírek pro osamělé v Borové zátoce dokonale vydařil, vládla mu nefalšovaná radost, nakažlivá dobrá vůle a celková harmonie ducha, která se ve tvářích hostů zračila jasnou jemnou září - prostě nesvinská záležitost."

Vidíte, že to opravdu není romantický příběh. Není to pro ty, kteří milují klasickou podobu vánočních příběhů, ale je možná pro ty, kteří to nemají lehké a nemají důvod se teď radovat, nemůžou anebo nechtějí. Je to způsob jak Vánoce zvládnout a přežít, i když se nám zrovna nedaří a nemůžeme z různých důvodu prožít ten nejkrásnější svátek v roce tak, jak to dělají ostatní. Tahle kniha je pro nás lidi.

Tak kdyby jste si našli čas, dobrou zábavu přeji. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat