pondělí 1. února 2010

Avatar


Nebudu film Avatar ani chválit ani hanit. Každý má nějakou teorii, proč je to nejúspěšnější film všech dob. Pro mě osobně je to jenom potvrzení naší touhy žít s Matkou zemi v harmonii. Vytěsnili jsme toto přání, protože je mnohem výhodnější brát jako malé dítě, které od matky dostává bez hranic, protože taková matka je. Ale je tady aspekt strašné matky, která když se rozhněvá, bere to co dávala zpátky a ničí. To se už děje na mnoha místech, naposledy ve velkém na Haiti. Avatar je krásná pohádka o našem alternativním světě, kde Matku ctíme a žijeme s ní v harmonii. Pro mě znamenal film Avatar právě tento aspekt vztahu dospělého člověka k moudré Matce. Z kina jsem odcházela smutná. Protože už to téměř není možné zažít, krásná zákoutí přírody postupně mizí pod nánosy betonu, asfaltu... To, že právě tento film vzbudil tolik emocí může mít mnoho výkladů a důvodu, ale pro mě je to připomínka toho, že jsem na této planetě součást přírody a ne její plenitel.

No ale jinak jsem už opravdu viděla mnohem silnější filmy, ne že ne. Tak ahoj. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat