úterý 16. března 2010

úskalí růstu/zrada


Píšu teď málo, i když sním docela výživně. Jsem ráda, protože vím, že moje duše bdí, abych celý ten proces stěhování zvládla. Demontuji domov, který jsme s dětmi budovali 21 let a stěhuji se na nové místo, kde začnu bydlet sama a kdo ví, jaké to bude:-)?

Radost střídá obavy, energií nabité chvíle střídá únava... V mých snech se hodně na povrch dostávají vytěsňované pocity - uvědomuji si, že jsem podcenila lidskou touhu po jistotě a mojí taky. To co jsem pomalu budovala, jsem teď razantně změnila a jako při každé velké změně, následky si ponesu sama. Ukazuje se, že nejsem tak statečná, jak jsem čekala a hodně se bojím, jestli to bude změna k lepšímu. Rozum říká ano, intuice taky, ale ano, musím si přiznat: ach ty emoce - zlobím se, pochybuji, v noci se budím a jsem smutná, jestli jsem neopustila pravý domov, do kterého jsem dala hodně lásky. Zůstane tady hodně vzpomínek a dobré energie. Proč jsem udělala tuto změnu, rozumím tomu? Není to jenom vnější změna? Neměla jsem udělat raději vnitřní?


A tak jsem plynule přešla k tématu dnešního blogu a to je téma úskalí zrady.


Při práci se snem se dostáváme k bodu zlomu, ve chvíli, kdy snící odhalí v nějakém symbolu nevědomý komplex. Sen nastartuje obrovskou práci, vyřeší bolestivý konflikt. Snící přijme novou realitu a co se stane?


Odkryje pravdu o sobě nebo o světě, která je v rozporu s tím co mu/jí říkali rodiče, k čemu ho/jí vychovávali, jak žil/a doteď. Tak rád/a by přijal/a svoji hlubší pravdu a přizpůsobil/a by se tomu, co mu/jí říká jeho/její duše. Ale objeví se úskalí. Když bude chtít žít podle sebe, podle svého pravého JÁ, možná zradí rodičovské příkazy a zákazy. Jak přežít zradu, jak přežít to, že já zradím své rodičovské objekty? Už to ani nemusí být rodiče, ale naše zvnitřněné představy o rodičovském světě. Najednou nebudu dobrý/á, nebudu jim pomáhat, aby byli na mně pyšní, měli mně rádi a byli se mnou spokojeni. Sen mi může říkat, že se potřebuji osvobodit od přijatých představ o světě a sobě a jít jinou cestou. Znamená to odcizení, opuštění, zradu? Chci zhmotnit své snové představy a být šťastný/á a místo toho bojuji se záplavou pocitů, které odkrývají, že když to udělám, tak jsem ještě horší, než předtím, protože neberu ohledy na rodiče, blízké, okolí... o tomto procesu vypovídá mnoho snů. Jeden za všechny:


... jedu v autě s matkou, venku je dívka v červené halence, projíždíme kolem ní. Snící žvýká žvýkačku, vypadne jí ze zubu plomba, v které je kříž. Jede po silnici, vlevo běží vlčák. Běží v protisměru, v příkopě leží ta holka s červenou halenkou. Vlk hledal pomoc pro holku v červené halence. Snící otáčí auto, chce pomoct té dívce a ptá se, jaké číslo má záchranka ...


Snící má v realitě těsný, ale dobrý vztah s matkou. Jsou si oporou a snící jí hodně pomáhá. Ke své ženskosti se vztahuje jako k té dívce v červené halence venku, nejede se snící v autě (bežný život). V běžném životě snící funguje a cítí se spíš jako hlava rodiny - snící se stará o matku, která sedí v autě na partnerském místě. Pocity snící v rodině vyjádřuje symbol plomby s křížem. Byla to svým způsobem oběť/kříž být pro maminku oporou. Na bolest, kterou snící prožívala po odchodu otce, to byla zdravá reakce, naučila se být matce oporou. Spolu v podstatě vše zvládly. Přišel čas na změnu a růst. To co fungovalo, když byla spojenkyní matce v staré rodině, teď už nestačí - plomba s křížem vypadla.


Její instinkty - vlk, se totiž snaží o záchranu dívky v červené halence. Snící si uvědomuje taky, že musí svojí dívku zachránit. V realitě to znamená, pečovat o svoji ženskost a starat se o nový partnerský vztah, který může být ohrožený přílišnou loajalitou k matce.


A tady se objevuje úskalí, jak to provést? Když poslechnu sen, nezradím matku? Když budu pečovat o svoji ženskost a partnera, nebude to nefér vůči mámě, která mě potřebuje?


Zrada znamená zklamat toho druhého tím, že ho podvedu a zklamu v tom, v co věří. Můžeme zradit druhého tím, že začneme žít svůj život? Nezrazuje ten druhý nás, když musíme žít podle jeho potřeb nebo představ? Kde je hranice rovnováhy? Kdy si vzájemně doplňujeme své životy? Kdy začíná zrada? Na to jsou dobré sny, ukazují, kdy se vychylujeme a zrazujeme sami sebe.


Milá snící v červené halence, zachraň svojí dívku v příkopě, maminka bude mít své sny, které jí ukážou, co potřebuje ona.


Krásné sny přeji. Cantadora



Žádné komentáře:

Okomentovat