úterý 7. června 2011

numinózní charakter snu

Foto jsem stáhla z googlu, autora neznámý, k fotce není  přiřazeno jméno. Děkuji.
SEN:
"Zdálo se mi, že jsem jela kamsi s dětmi autem a musela zastavit. Nevím, proč, možná
to byly nějaké hranice, prostě jsme zastavili u něčeho, co připomínalo nástupiště a čekali u auta.
Pak nás dojelo jiné, ze kterého vylezl náš kamarád ze Santorinu, který žije v USA, Miloš.
Povídali jsme si o všem možném. Nad nástupištěm vedlo betonové schodiště, které bylo
ze spodní strany zasněžené a byly na něm kočičí stopy. Nemohli jsme přijít na to, jak je to možné.
A pak přišlo to hlavní.
Na konci nástupiště začínala malá rokle s lesy okolo a nad ní lítal dravec. Volala jsem na Dominika,
ať mi ho pomůže určit, ale neslyšel mě. Potom jsem uviděla bílou hlavu a bylo mi jasné, že je to orel.
Najednou něco zahlídl a spustil se střemhlav dolů do křovin na dně rokle. Čekala jsem, až vyletí,
abych viděla, co ulovil, ale nevzlítl. A najednou se u toho křoví zjevil člověk a vydal se směrem k nám.
Přišel na nástupiště a já viděla, že je to černoch v dlouhém šedivém plášti, který byl zakončený nějakými
pery. Kráčel středem nástupiště kolem mne a mně bylo najednou jasné, podle jeho chůze, jeho vzhledu,
i podle toho, že v levé ruce pod pláštěm držel něco chlupatého, že je to on. Že je to ten orel.
Zírala jsem na něj, on mě minul, a pak se najednou zastavil, a otočil se na mne. A z toho, jak se díval,
bylo jasné, že poznal, že já to vím. A pak se zas otočil a zmizel mezi lidmi."

Obrátila se na mě snící Jenny, jestli bych jí se snem nepomohla. To opravdu nevím, jestli s takovým snem je podstatné zacházet jako se sny s oblasti lidské psyché, tady není prvoplánový jeho aspekt osobní.
Tento sen je z oblasti NADOSOBNÍ. Zdál se jí pře 6 lety a teď přišel čas na jeho odkrytí. Nevím jak působí tento sen na vás, ale já jsem byla snem zasažena a rozhodla jsem se na něj podívat z pohledu  velikosti snu, jeho numinózního charakteru. Který sen se dá nazvat velkým? Co to je sen numinózního charakteru? Je to sen, který v sobě nese prvek posvěcení a  poselství pro nás. Sen, který člověka  zasáhne a nosí ho v sobě dlouhá léta, pátrá po jeho smyslu. Je důkazem posvátnosti, kterou v sobě nosíme  my lidé. Minimálně jednou za život je takovým velkým snem obdarovaný každý z nás Přesahuje člověka, kterému se zdá. Má pro snícího význam někdy i desítky let, usměrňuje jeho životní cestu. Takto se dostal ke mně i tento numinózní sen paní Jenny. Zveřejnila jsem ho s jejím svolením. Jak naloží s ním, je její životní příběh a cesta. Jsem jenom vykladačka příběhů. Dávám ho na blog, aby jsme všichni, kdo se ke čtení tohto snu dostane, stali účastníky jeho sdělení.
Numinózní sen přináší:
- dotýkáme se jedinečnosti naší existence, pravého Já
- po probuzení podněcuje k hlubšímu vnímání  života
- probouzí duchovní aspekty našeho Já
- podněcuje k hledání smyslu bytí
Z tohto pohledu, co znamená výše popsaný sen pro snící? Výzvu k přijetí jedinečnosti své existence a hledání smyslu svého bytí?  Sen na sebe vzal podobu proměny zvířete v člověka. Mohlo by to navádět i k práci s instinkty, neměla bych v něm vidět spíše téma  integrace nižších pudových složek?
ALE: snící si tento sen pamatuje a hledá cestu k němu i po šesti letech, tím vylučuji jenom osobní charakter. Osobní sen je v hierarchii snů na nižším stupni důležitosti než numinózní sny.

Všechny nás ohrožuje ztráta kontaktu s přírodou; faunou a flórou. Byla původním prvkem země, náš druh se vydělil později. Svým chováním uchvacujeme Zemi čím dál víc a chováme se bezohledněji. Ale jak rostliny,  tak i zvířata mají na Zemi své nezastupitelné místo. Právě orel bělohlavý je jeden z ohrožených druhů, stejně jako naše sny. Sny už tisíc let i déle ztrácejí v životě lidí význam, přestáváme s nimi komunikovat a starat se o jejich sdělení. Díky numinózním snům věřím, že sny jsou řečí duše a zároveň se ptají: opravdu si myslíte, že jsme nedůležité? Denně mizí několik desítek druhů fauny a flóry, stejně tak se nestaráme o své sny, duši. Tato degradace Matky přírody, snů vedou k zoufalství duše - ztrácíme lásku k sobě, lidem kolem sebe, Zemi, kterou obýváme.
Indiáni věřili  v to, že zvířata mají svojí duši a snažili se s nimi komunikovat. Snová zvířata přichází jak od předků, tak i od nás současníků. Skrze sny se s nimi máme dorozumívat, slyšet jejich sdělení, respektovat jejich potřeby a požadavky na jejich přežití.
Orel bílý ve snu se mohl takto ohlásit ve snu ženy, která byla frekvenčně vyladěna na duši zvířete. Je připravena to přijmout, jeho poselství šířit  dál, předávat lidem, kteří ji podpoří v sdělování práv a potřeb orlů.  Pře 6 lety ne, teď si troufám říct, že ano. Stálo jí za to kontaktovat cizí ženu, které poslala k pochopení tento svůj sen.
Kdo se sny pracuje, tak ví, že sen je jako rádio nebo TV. Každý dostane sen podle toho, na jaké frekvenci je naladěný, jaké vlny vysílá, takový obraz uvidí, rozhlasovou stanici uslyší. Nevím jak se snící daří být vyladěna na frekvenci orla a jestli je to udržitelná frekvence, v každém případě je obrovským poznáním, že orel s námi lidmi může sdílet stejný prostor. A co je s ním teď, ještě může být s námi, je ještě mezi námi?
Budu ráda, když nám paní Jenny napíše víc o tom, co ví oněm dál. 
Text o numinózních snech jsou z knih: Brenda Mallonová: Sny od A do Z, Jungovy sebrané spisy. Aspekty přemísťování duše zvířat do lidských snů najdete v knize: Marca Iana Barasha: Léčivé sny, kapitola 2;
Co sen chce?

Krásné sny Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat