úterý 8. listopadu 2011

zabitý šarm

 Když jsem se rozhodla, že budu pořádat kurzy o emoční inteligenci, kam zařazuji svoje semináře o hněvu, strachu, smutku a radosti, tak jsem se rozhodla udělat jako bonus jeden seminář i pro osobní psycho hygienu. Tak jsem se pustila do vymýšlení semináře o šarmu. Šarm mně zajímá už dlouho, protože mi chybí na ulicích, v okolí a potřebuji ho k životu. Spojuji si ho s lehkostí bytí a to je to kouzlo, které každý člověk v sobě při narození má. Kam se ztratí? Proč si ho někdo uchová a jiný ne? Předávám na seminářích právě poselství, že i ztracený šarm lze obnovovat.
Chci se podělit o svoji osobní zkušenost. Seminář o hněvu nedělám sama, protože jsem se bála, že bych to nemusela ve velké skupině zvládnout a tak ho dělám spolu s kolegyní.
Na šarm jsem spoléhala na sebe. Na semináři o hněvu vše probíhá velmi jemně, zenovým způsobem. Na šarmu, nebo spíše po šarmu se pokaždé najde žena, která do toho vnese něco, čím šarm zkouší spoutat, zbavit lehkosti: "nestačí se starat o povrchní věci jako je krása, my jsme šarmantní i když zachraňujeme planetu.... jak to teda s tím šarmem je,  povídej teď hned a ne jenom na semináři ze peníze... " Zůstává mi z toho pocit smutku, copak jsem nemluvila jasně a srozumitelně? Neslyšela žena, že šarm je humor, nadšení, upřimnost, laskavost a něžnost? Proč se objevuje napadání našeho vlastního šarmu, tlak na výkon, dokazování toho, že máme hodnotu svojí užitečností. V rámci cvičení šarmu jsem tak naštvala neznámého cetujícího v metru, že jeho slova o tom, že jsem navoněná kobyla rozmáchaná, si pamatuji i teď. Ale ani na minutu mi nevzal moje nadšení a radost z toho, že šarm mám a nevzdám se své duše radostně rozmáchnuté.
Šarm má hodnotu v  bytí a ne v konání . 
Ženy, které mají zabitý šarm, potřebují snížit jeho hodnotu a existenci, potřebují popřít svůj SMUTEK z jeho ztráty.
Na své cestě ženy potkávají lidi, kteří jim ubližují. Jsou to lidi, události, okolnosti, které působí na ženu do té doby, až ONA pohřbí svoji radost, lehkost a kreativitu, vzdá se své síly.
Pořád ale nám ženám  ještě zbývá odpuštění. I to může zachránit kouzlo v nás lépe než hněv a pomsta, boj a věčné znehodnocování světa kolem sebe a v sobě. Objevme a udržujme svůj šarm navzdory všemu. A když nic nezabírá, ještě je tady Naděje.

Hezké sny. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat