čtvrtek 17. dubna 2014

30 drobných radostí šťavnaté ženy

Další radosti... ... od ženy, která má šťávu.....







1. Když náš  prostřední syn neodmlouvá, nesoptí a sám začne dělat úkoly a z vlastní vůle hraje na akordeon – velká radost a bohužel/bohudík mi skutečně přijde na mysl vždy jako první ….
2. Když ležím večer v jedné posteli s dětmi a čteme si – krásná rutina 1x týdně
3. Když člověk, kterého si vážím, poslouchá a zajímá se o to, co říkám
4. Když se vydaří nějaká oslava a ráno mne nebolí hlava
5. V zimě, když se třpytí sníh od slunce a je mráz
6. Na začátku jara po dešti a pak kdykoliv mi vyroste jakákoliv rostlina na farmě, skoro individuálně si to s ní užívám, že to dala – to je fakt k nevíře že z toho mého semínka něco vyklíčilo a nakonec to ještě sním
7. V létě krátká intenzivní bouřka a pak ta vůně té mokré země a uvolnění ve vzduchu
8. Podzim v údolí řeky Labe s listnatými zbarvenými stromy na stráních
9. První naše vlastní čerstvá zralá jahoda rozmačkaná v mé puse
10. První nádech mořského vzduchu nasyceného rybinou a solí ihned co se otevřou dveře auta po příjezdu k moři
11. V zimě když jedu na lyžích po „manžestru“ a ideálně vykopu rodinu aby si to užily taky
12. Když se mne manžel dotýká, hladí a šimrá
13. Když se hrabu v zemi na poli bez rukavic a matlám tu hlínu a vkládám do země semínka/sazenice
14. Když chodím bosa po trávě
15. Když češu vlasy své dceři a často mi připomíná mámu, resp. Spíš asi v ten moment vnímám nejvíc ten super unikátní vztah matka-dcera
16. Když jedu ráno do práce na kole a jedu cestou bez psů a aut  - téměř nemožná kombinace a bohužel to není často
17. Když se se mnou někdo zastaví jen tak na kus řeči – cizí nebo známý člověk.
18. Když poslouchám štěbetání svých ženských kamarádek v nějaké restauraci na komorní dámské jízdě v centru Prahy a „pohoršeně“ se na nás dívají nějací mladí lidé sedící u vedlejšího stolu
19. Když jdu sama ženská na klidný oběd s mužskými kolegy - zkoumám jejich styl komunikace a myšlení, což způsobuje občas radost, že jsem porozuměla Marsu. Dřív jsem takovou konstelaci měla hrozně často a nevím zda jsem to vnímala, jak mluví mezi sebou a jak to na první poslech bylo o „ničem“
20. Když vidím nějakou maminku s dítětem na pískovišti/hřišti/koupališti, jak se dítěti věnuje a viditelně jí to baví a užívá si to. To je radost
21. Když náš nejstarší syn s námi sportuje a baví ho to a nechce po chvilce domů na počítač
22. Když si čtu knížku v kavárně na pěší zoně jakéhokoliv města – ucucávám caffe latte s nějakým fajn dortíkem a občas zvednu od knížky oči a pozoruju cvrkot na ulici kolem a nespěchám nikam, t.j. možná mám, ale netrápí mne vnitřní pnutí že prokrastinuju, třeba se zastaví kamarádka a potom jiná a já tam furt jen tak sedím a číšnice se furt ptá, co si přeju ještě a já už ani nevím, já tam jen chci sedět a pozorovat.
23. Když se naučím hrát nějakou fajnovou písničku oběma rukama na piano a ladí mi to i se zpěvem – bohužel si tu podstatnou část schovávám na důchod, takže to muselo přijít právě po té kavárně
24. Když uklidím zásuvky plné papírů, a odvážím se toho dost vyhodit - hlavně z těch věcí co se kupily dlouhá léta v našem bytě
25. Když společně s manželem vaříme v kuchyni dobré jídlo z našich biozásob a pak následně u večeře se nespěchá
26. Když se nám na farmě narodí mládě kozy, ovce nebo kočky a jsou zdravé i po týdnu
27. Když jsem na nějakém komorním živém koncertě dobré hudby s „poselstvím“ - tak spíš Spirituál kvintet než Elán
28. Když vzpomínám s kamarádkami z dětství
29. Když se osprchuju studenou vodou po saunování a zabalím se do županu
30. Když s manželem jen tak plkáme
Děkuji a ještě jednou prosím, podělte se o své drobné radosti. 
Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat