úterý 30. září 2014

potřeby emocionálního těla/krása a tvořivost

Pracuji s lidmi na jejich hlubinných traumatech, tajemstvích, odkrývání pravého já, léčení duše....
Líbí se mi práce Lise Bourbeau: její útlá knížka Tělo - tvůj nejlepší přítel, jedna kapitola se jmenuje Potřeby emocionálního těla. Přesně se strefila do toho, co cítím. Vyjmenovala důležité potřeby, které nás sytí emočně a bez čeho chřadneme. Potřeby emocionálního těla jsou přesně v takovém pořadí důležitosti  jak je vyjmenovala Lise Bourbeau:
1. Krása
2. Tvořivost
3. Důvěra
4. Sounáležitost
5. Naděje
6. Náklonnost
7. Cíl

O kráse a tvořivosti už je napsáno vše... Když jsem  minulý rok zahájila štafetu drobných radostí cítila jsem, že to nepřišlo jako moje racionální rozhodnutí, byla to energie nadšení, nápadu. Udělala jsem vše, abych se obklopila krásou a radostí. Každý kdo sepsal svých 30 drobných radostí ví, jaké to bylo sedět a psát v proudu krásy a tvořivosti o svých drobnostech života. O tom co udržuje radost ze života.
Ne, nic si neidealizuji.  Konfrontace sil pudu života a smrti ve všech formách sílí. Nechci podlehnout pudu smrti, když krása je v nás a kolem nás.
Krása je všude, když otevřeme pořádně oči. Ve všem se dá objevit, v matematice, u mámi, v letu ptáků, v bolesti, učení, změně...
Dnes jsem jela tramvají a školní třída 11letých školáků čekala na druhé straně zastávky tramvaje. Krásne děti, plné touhy objevovat, nám mávali do tramvaje, opětovala jsem jim to a mávala-mávala. Skákali, smáli se, klaněli, dělali opičky. Mávala jsem až za roh budovy, která je zakryla. Krása.  Jednoduchá, bez smyslu a rozmyslu, prostě okamžik krásy, který je hned pryč. Jeho energie mi prochází tělem i teď, když to píšu. Pro děti je vše možné. Učím se to od nich, děti děkuji.

Cantadora



Žádné komentáře:

Okomentovat