úterý 6. října 2015

rybička s křišťálem


Sen:
Byla jsem asi v hledišti, které se směrem od pódia zvedalo. Seděli jsme na lavicích, a měla jsem pocit, že ty lidí kolem znám. Dívali jsme se na ohromně velké akvárium s čistou vodou, které bylo na pódiu. Byly v něm průhledné rybičky. Ty rybičky bylo vidět jen, když se pohybovaly. A když se pohybovaly, byly zvláštní. Na světle se třpytily barvami, některé občas vyskočily nad hladinu. Najednou jedna rybička vyskočila z vody vysoko, hodně se zaleskla,  zatočila se ve vzduchu. Zatřpytila se jako hvězdička,  začala padat na mě. Přistála na mé levé ruce, na hřbetu dlaně. V tu chvíli jsem se trochu vyplašila a chtěla jsem tu rybičku hodit zpátky do akvária,  bála jsem se, aby neumřela. Když jsem na ni pak položila pravou ruku, byla jsem hodně překvapená. Kromě živé části rybičky (takové gelovité) jsem na ruce pocítila něco pevného, hladkého a příjemně zaobleného. Byl to hodně příjemný pocit. Rybička mi padla akorát tak do dlaně. Když jsem se na ní podívala ještě jednou, neživá část vypadala jako průhledné tlusté vypouklé sklíčko z brýlí, nebo zaoblený příjemně vyhlazený krystal ve tvaru oválné čočky. Zeptala jsem se těch lidí, co seděli kolem: "Co to je? Jak je možné, že ta rybička má na sobě ten křišťál?" Část lidí, která seděla u akvária se na mě usmívala, a ta druhá, která byla kolem mě, mlčela. Vnímala jsem, že odpověď na mou otázku znají. Dokonce, že je to, co mám v ruce, pro ně samozřejmé. Já jsem měla ale potřebu vysvětlení, a byla jsem pořád ještě trochu vyplašená. 
S klientkou jsme pracovaly na tématu integrace vytěsňovaných části; po rozvodu se snaží o emocionální uzavření ukončeného svazku. Zůstala na půl cestě: žije v odloučení, ale neosvobozena z manželství.  I když racionálně ví, že je konec, některé aspekty týkající se bolesti ze ztráty, závislosti na jiných ještě ovládají její život. Ve snech se začali objevovat symboly jako: musíš vyvěsit svojí vlajku, přijmi svoji touhu po svobodě, přiznej si svůj vztek... Důležitým snem na cestě k vnitřní svobodě byl sen o křišťálu. Pochopení jeho symbolu jako zdroje energie, čistoty.
Když se objeví ve snu křišťál plný světla, zářící, nápadný, je dobré se ptát: Co potřebuje snící udělat na své cestě k odkrytí vnitřní pravdy, osvícení zatím skrytých zdrojů sebe sama? 
 Sen ukazuje jak poznávání sebe sama v nové životní situaci vyvolává konfrontaci se skrytými pravdami (akvárium plné rybiček) ... Upozorňuje, že dozrál čas, aby se spojila s tím, co se v ní snaží ožít. Její potlačené části se hlásí k životu.  Jak nejistota vykročit na vlastní cestu, potřeba souhlasu okolí jí bráni vzít si to, co jí nový život nabízí. Je to jako rybička na dlani. Někdy už nepotřebujeme nic vysvětlovat, jenom věřit a spolehnout se na svoje prožívání.

Děkuji snící za sen a krásnou práci.

Dobré sny. Cantadora

Žádné komentáře:

Okomentovat